Den gyldne bønne

Salgsbetingelser

PRISER PRIVATKUNDER
Alle priser er oppgitt i norske kroner inkl. mva. Frakt kommer i tillegg til prisen, ved kjøp under kr. 1.000 inkl. mva.. Les mer om dette under avsnittet om frakt. Vi forbeholder oss retten til å endre prisene uten varsel.

PRISER BEDRIFTSKUNDER
Alle priser er oppgitt i norske kroner eks. mva. Frakt kommer i tillegg ved ordrebeløp under kr. 6.000 eks. mva. Les mer om dette under avsnittet om frakt. Vi forbeholder oss retten til å endre prisene uten varsel.

LEVERING
Alle ordre som kommer inn før kl. 10.00, sendes normalt neste virkedag. Om noen av varene ikke skulle være på lager, vil vi gi beskjed om dette. Normal forsendelsestid er 2–4 dager til adresser i Norge. Leveranser utenfor Norge må avtales nærmere.

BETALING PRIVATKUNDER – Visa, Mastercard og Vipps
Når du kommer til kassen kan du velge mellom flere betalingsmetoder. Beløpet reserveres når du plasserer ordren og trekkes fra din konto når vi sender varene fra oss.

BETALING BEDRIFTSKUNDER – Faktura
Når du er registrert i vårt system kan du logge inn og handle i nettbutikken for bedrifter. Merk at du er nødt til å være innlogget for å få riktig pris og kreditt.. Faktura sendes som EHF når varene er sendt fra oss.

ORDRENS GYLDIGHET
En ordre er gyldig når ordrebekreftelse er mottatt. Ordrebekreftelse gis per e-post. Ved innlegging av en ordre er det underforstått at kunden godtar å følge våre kjøpsbetingelser. En ordre/bestilling er gyldig inntil varen er avbestilt eller vi skriftlig eller pr. e-post kansellerer ordren.

ANGRERETT - PRIVATKUNDER
Private som kjøper en vare på internett har 14 dagers angrefrist i henhold til norsk lov. Varen skal da returneres i ubrukt tilstand, i original emballasje og uskadet. Husk at vi skal kunne selge den returnerte varen din som ny. Transportkostnadene tilfaller kunden ved retur (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). NB! Varer som returneres til oss i postoppkrav eller “mottaker betaler frakt” vil ikke bli hentet. Returen må skje rekommandert eller i registrert postpakke. Angreskjema skal alltid fylles ut. Reklamasjonsrett etter kjøpslovens bestemmelser.

UAVHENTEDE LEVERANSER
Uavhentede varer som kommer i retur til oss vil bli oppbevart hos oss i påvente av at kunden tar kontakt. Deretter vil vi avtale med kunden hva vi skal gjøre for at han/hun skal få varen sin. Alle ekstra kostnader ved uavhentede pakker belastes kunden.

REKLAMASJON
Reklamasjon i henhold til forbrukerkjøpsloven.

For å endre tekststørrelsen, hold Ctrl-tasten nede (Cmd-tasten på Mac) og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.